Ako schudnúť a udržať si váhu?

Samozrejme udržiavanie kalorického deficitu spôsobuje úbytok hmotnosti, ale chudnutie nie je len o počítaní kalórií.

Ženy sa často cítia zle, pretože si myslia, že predošlý neúspech schudnúť je ich chyba. Je to preto, lebo trendy udávajú, že na schudnutie stačí len menej jesť a viac sa hýbať. To však znie tak hanlivo a urážlivo a hlavne to nie je pravda.

zhubnutí


Prečítajte si naše tipy, ako chudnúť zdravým, efektívnym a najmä udržateľným spôsobom.

 
Uvedomte si, či je pre vás chudnutie zdravé a bezpečné

Dôležité je sledovať stav kardio-metabolického zdravia, to znamená krvný tlak, cholesterol, zápalové markery či inzulínovú rezistenciu. Bolo preukázané, že niektorý chudí ľudia mali kardio-metabolické zdravie v horšom stave ako ľudia trpiaci obezitou.


Ďalšia dôležitá vec pri chudnutí je emocionálna stránka, ktorá môže zničiť váš vzťah k jedlu a vy sa môžete cítiť posadnutí a frustrovaní. Diéta totiž nie je pre každého. Na prvom mieste by vždy malo stáť vaše zdravie. Keď budete jesť pre svoje zdravie, budete emocionálne slobodní a takéto stravovanie je založené na zdokonaľovaní vášho tela než na jeho odmietaní.

 
Pochopte, že zmena vašej stravy nie je jediná vec, ktorá uľahčuje chudnutie. Existujú aj iné faktory, ktoré sme menej schopní kontrolovať.

Je dôležité si uvedomiť, že existuje celý rad iných než potravinových faktorov, ktorý vám pomôže znížiť telesnú hmotnosť – patria sem hormóny, genetika a nakoniec metabolizmus.

mrkev


Napríklad pokiaľ ide o hormóny, grelín kontroluje hlad, leptín zase pocit plnosti. Štítna žľaza, kortizol, inzulín, testosterón a estrogén majú vplyv na metabolizmus a ukladanie energie. Genetika má veľký vplyv na bazálny metabolizmus (koľko kalórií spálite len na to, aby ste prežili) a zdravie hormónov. Zatiaľ čo všetky tieto veci sú ovplyvnené našou stravou, sú ovládané aj inými faktormi. A v skutočnosti, zatiaľ čo spánok, stresový manažment a v prípade potreby aj lieky pomáhajú regulovať ďalšie hladiny hormónov, ako sú estrogén a štítna žľaza, naše hormóny a iné fyziologické procesy sú často mimo našej kontroly. A mimochodom, schopnosť ovplyvňovať naše hladiny hormónov a metabolizmus s našou stravou nie vždy funguje v prospech chudnutia. Telo sa bráni proti kalorickým obmedzeniam.

Ako schudnúť a udržať si váhu?
4 (80%)7